Skolstart

Imorgon är det en stor dag i Sveas liv. Första dagen i skolan. Tiden har gått i rasande fart och jag trodde liksom inte att den dagen skulle komma så snart. Det har hela tiden känts så avlägset, men nu är den här. Mañana!

Det känns som att Svea växt över en natt. Innan Sturebror kom var hon vår lilla bebis, men inom loppet av två månader är hon både storasyster, skolflicka och tonårsstinn 6-åring.

Mitt största dilemma just nu är dock hur vi ska lyckas komma i tid imorgon bitti. Det är samling på skolgården vid den okristliga tiden 08.30. Det blir inte lätt vill jag lova med en tröttis mamma, en segstartad storasyster och en liten bror som äter och bajsar när helst han vill och det är inte säkert att hans "mat och sov klocka" stämmer överrens med våra andras.

Det är med skräckblandad förtjusning jag går och lägger mig i kväll. När jag vaknar imorgon ska jag lämna min förstfödda i S K O L A N *pirr, pirr*.

Mamma älskar dig Svennis. Du är mitt lilla underverk och jag önskar dig all kunskap, lycka och framgång i livet.
Svea pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback