Du blir vad du äter!

Svea kommer inrusande efter kvällens skridskotimme och visar glatt upp en upp en liten kattfigur i tyg.

Titta mamma, vilken fiiiiiiin katt
, piper hon enusiastiskt och sticker den under min näsa.

Verkligen
, svarar jag min dotter och tar katten i handen för att granska den. När jag vänder på den ser jag ett stort skrikgult M på etiketten. En Mc Donalds katt!
Nu känner jag även en välbekant doft (gammalt härsket flott) sprida sig i rummet.

Jag avfyrar ett bländvitt Stomatol-leende (hrm...nåja) mot min dotter samtidigt som jag stirrar med en om-blickar-kunde-döda blick på L, i ett tappert försök att inte visa min ilska inför min dotter.

What?
säger L uppriktigt förvånat medan han dukar upp den näringsfattiga måltiden. It´s just Food, fortsätter han på engelska (som vi använder oss av när vi inte vill att Svea ska förstå) och menar att det ju inte är glass, godis eller annat förbjudet han stoppar i sitt barn.

FOOD!
fräser jag. HUR kan något som du, in i det längsta, försöker undvika och som räknas som skräp, vara "mat" för ett barn. Det är inte för inte det heter Junk-Food.

Men hon hade ju redan ätit MAT,
säger L trumpet till sitt försvar.

Men då så! (lättad utandning)
Har man redan ätit en näringsrik måltid á la tallriksmodellen så spelar det ju absolut ingen roll om man tar ett litet oskyldigt Happy Meal till efterrätt - allt för att glädja och vara till lags!

Vi får väl se hur oändligt tacksam hon är år 2015!!!

Too many Happy Meals???
Här fanns en bild som jag av etiska skäl har plockat bort, men fantasin sätter ju inga gränser!

Kommentarer
Postat av: Basilika

Åh, nu får jag -lite- dåligt samvete. Hela familjen kom hem -sent- efter TRE ställen som vi lussat på inklusive dagis och vad köpte vi med oss hem. Hamburgare!!!:))
Ha det gott

Postat av: Malin m Johan

Hej!
Jag kör med McD/MAX/Frasses ibland men har regeln att inte två friterade produkter. Så väljer hon nuggets så blir det morötter som tillbehör, väljer hon hamburgaren så går det bra med pommes frites och drickan är juice eller mjölk på vardagen.

Kram Malin

2005-12-14 @ 10:35:35
URL: http://malinska.blogg.se
Postat av: Buscilla

Basilika: ibland måste man ta till nödlösningar, det gör ju även vi ;-). Men till "efterrätt"!!!
Ett äpple hade väl räckt kan man tycka.

Malin: Svea äter oftast nuggets med morötter och till det äppeljuice eller mjölk. Måste erkänna att det är jag som har svårt att hålla mig ifrån colan *skäms*.

Jag blev bara så perplex för det kom så totalt oväntat. Det var ju liksom inte tal om någon "lördagsnödlösning", vilket vi förövrigt använder oss allt för ofta utav.
Fick känslan av att: "Shit!, nu kan man aldrig lämna dem ensamma något mer"!

Kram!

2005-12-14 @ 11:54:24
URL: http://buscillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback