"Soffjakten", sista delen

Är med soffa! Till L:s stora förtret.
I söndags var jag ytterst nära att kapitulera. Att leta soffa tär på krafterna. En månad utan soffa kan göra vem som helst galen. Så efter en "barnfri" lördagskväll (Svea sov hos moster C) med endast 1 (mycket upptagen) saccosäck som sittdon gav jag upp. Vi kan inte fortsätta att våldsgästa våra vänner, vi måste ha en egen soffa.
L ser genast sin chans och innan jag vet ordet av sitter jag i bilen på väg till IKEA för att köpa en sprillans ny soffa. Tursamt har jag lite förnuft kvar, så på vägen stannar vi till för att titta på en mer begagnad soffa som jag, min sinnesförvirring till trots, lyckats nosat upp. 

Med motorn igång stannar L i bilen, redo att fly, medan jag och Sturebror kliver på.

PANG! Jag är knockad! Där står Den, i all sin prakt. Soffan med stort S! Med tillhörande fåtölj.
- noll i sittkomfort
- malätna soffkuddar som ser ut att ha varit med om ett smärre världskrig
- med omisskänlig odör
- orimligt dyr
Vi tar den!

Stackars L! Lyckan varar inte länge. Han får lov att stanna motorn och komma in och beskåda "vår" nyinköpta soffa. Bör kanske provsitta lite innan, för syns skull.

Världen kan vara bra liten ibland. Sekunderna efter vi, som nya soffägare, hoppat in i bilen piper L:s telefon.
"Har ni köpt soffa?"
Vem är oraklet?
Det visar sig att de vi köpt soffan av är L:s kusins gravida sambos mammas bästa kompis dotter...
Hänger ni med? Nä, inte jag heller...

I måndags fick vi vårt underverk levererad. Här står den nu, luggsliten och lite ful. Men efter en restaurering á la Buscilla är den snart redo att möta omvärlden.
Håll till godo mina vänner!
soffa

Kommentarer
Postat av: cecilia

snygg! synd att den var lite luggsliten för tyget ser annars fint ut.

Postat av: Sara

Härligt att ni (du) hittade drömsoffan till slut!! :-) Om vi blir grannar kanske jag får provistta? *s*

2005-11-11 @ 15:54:50
URL: http://samarinas.blogspot.com
Postat av: AnnaH

Vilket kap! OCH med tillhörande fåtölj! Jag ser fram emot att se den "buscillad"! Kram!

2005-11-12 @ 11:58:18
URL: http://agnesoanton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback