Struntprat!

En mörk och höstig onsdagskväll sitter modern och dottern inne i värmen och spelar sällskapsspel. Fadern har bäddat ner lillebror i vagnen och givit sig ut i ruskvädret. Framför sig har modern och dottern varsin mugg med rykande varm choklad och hela kakburken med nybakade drömmar...

Dottern slår tärningen som hamnar med gula sidan upp. Hon tar sin pjäs och flyttar den till nästa gula ring.

- Guldchans
, utbrister dottern. Vilket innebär att hon får tre guldpengar om hon klarar frågan.

Modern lyfter på det översta kortet i högen och ställer frågan från kategori gul till dottern:

- Vad är Karlavagnen för något? En hästskjuts eller en stjärnbild?

Dottern funderar en liten stund och säger sedan med stålthet i rösten.

- En stjärnbild!

- Vad duktig du är, säger modern och ler kärleksfullt mot sin dotter. 

Modern tar tre guldpengar från högen och räcker över dem till dottern, som har fullt sjå med att lägga ett mönster i form av en blomma och en sol av alla pengar.

- Jag har sett det i en Nalle Puh film, säger dottern. I den säger de att karlavagnen finns där uppe i himlen och så tittar de i kikaren.

Åh...vad braaa, säger modern så där överentusiastiskt som bara en mor kan.

Varpå dottern replikerar:

- och du som har sagt att TV är strunt!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

*tokskrattar*
Klockrena Svea!!

Vi hade en liknande situation härhemma som kortfattat lät typ så här:
Jonathan svärmar kring sin minsta broder som tydligt visar att han inte uppskattar sin storebrors intesivitet kring honom jämt. Jag säger smått irriterat
"men herregud, sluta nu och svansa kring Emanuel hela tiden"

varpå JOnathan påminner mig
"men mamma, du har ju sagt att en bror är den bästa leksak man kan ha"

Hmmm...minns så väl när jag sa det till Jonathan, det var utanför Barnens Hus när han ville ha en massa leksaker och jag uppmuntrade istället honom att leka med sin brorsa eftersom en brorsa är det bästa lekkompis man kan ha... Där fick jag ;)

Kram Milla

Postat av: Buscilla

*skrattar*...tji fick man ;-D
Barn är små kloka varelser och så har de minne som elefanter, till skillnad mot en annan som lider av svår amningsförlust just nu...
Kram!

2005-11-24 @ 18:15:51
URL: http://buscillas.blogg.se
Postat av: AnnaH

Svar på tal minsann! Vilken klok dotter du har!
Längtar tills Agnes är så stor att vi kan spela sällskapsspel ihop! Just nu är alla aktiviteter lite fööör intensiva för en trött moder..
Kram!

2005-11-24 @ 21:23:04
URL: http://agnesoanton.blogg,se
Postat av: Humla

*s* ja mycket ska man äta upp! Fy faderuttan vilket minne de har de små älsklingsterroristerna! :-D

Kram!

2005-11-25 @ 19:54:05
URL: http://mammahumla.blogg.se/
Postat av: Sara

De små liven kommer ihåg ALLT man sagt! :-)
Min ene son sa till mig häromdagen att jag sagt att vi aldrig ska flytta mer... Med en tår i ögat. Usch ja, det har jag ju sagt också. Nu kommer de väl aldrig att lita på något igen... :(

2005-11-26 @ 07:28:48
URL: http://samarinas.blogspot.com
Postat av: Buscilla

Sara: förstår ditt dilemma till fullo :-( Har samma problem här. Svea vill INTE flytta: men mamma, varför har vi isåfall gjort fint här hemma och satt nya tapeter på väggarna???
Bra fråga!

Men du får locka killarna med en söt, brunögd liten pangpingla som gärna visar dem runt i lekparken ;-)
Kram!

2005-11-26 @ 09:57:15
URL: http://buscillas.blogg.se
Postat av: Sara

Det går nog att locka dem med en brunögd liten pingla och en kul lekpark! Varning dock för att de är lite blyga i början! :-)
Kram!

2005-11-26 @ 10:03:32
URL: http://samarinas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback