Ack, du ÖMMA moder!

Jag börjar likna L:s gamla mormor mer och mer.
Gamla mormor
Likt en krokig gammal gumma går jag omkring nu för tiden. Ett resultat av att nätterna igenom ligga böjd och stel som en makaron och värja sig mot Stures framfart i sömnen. De djupa fårorna i anskitet och de trötta påsarna under ögonen talar sitt tydliga språk. Sömn är en bristvara! 
 
Men efter att Sture trillat ur vår säng för femtielfte gången, beslutar vi oss för att äntligen frakta hem den gamla spjälsängen. Här står den nu, flera arbetstimmar senare, färdig monterad och ommålad i vårt sovrum, redo att ta emot vår son med öppna armar.

Äntligen ska jag återerövra mina nätter. Min arma kropp skall få den vila som den så väl förtjänar. Det är dags att sträcka ut sig.

Men när morgonen gryr står spjälsängen gapande tom vid fotändan och tätt, tätt omslingrade ligger mor och son i djup sömn och när de vaknar knakar ryggen på det där välbekanta viset.

"Riktigt trött blir man aldrig, om man är nöjd med det som tröttat ut en"

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad söt hon är! Ser precis ut som tanten i yoghurtreklamen!
Min rygg knakar också idag- två snart 6-åringar kom vandrande under natten... *muttrar*

Postat av: Buscilla

Sara: visst gör hon :-) Men söt är bara förnamnet, för i hennes hela 130 centimeter bor en riktig krut-kvinna.

2005-12-06 @ 09:27:34
URL: http://buscillas.blogg.se
Postat av: Malin m Johan

Den välbekanta knakande ryggen!!!
Man stapplar upp ur sängen som en pigg 90-åring. Undrar om man någonsin blir stark och smidig i kroppen igen.
Malin

2005-12-06 @ 10:49:20
URL: http://malinska.blogg.se
Postat av: Camilla

*fnissar*
Hum, jag har nog oxå åldras från 27 till 57, minst, under det senaste halvåret
Helt seriöst, man kan verkligen känna sig lastgammal av för lite sömn ;)
Sturebror kanske kan sova en del av natten i spjälisen, det gör Manne. Men största delen ligger han i min armhåla, jag däckar under nattamning och orkar inte lyfta tillbax honom

Kram Milla

2005-12-06 @ 12:38:57
URL: http://mammamilla.blogg.se
Postat av: AnnaH

Känner igen mig.. Vi har haft spjälsäng i vårt sovrum i drygt fem mpnader nu och Anton har legat i den (obs ej sovit) kanske sammanlagt tjugo minuter.. Brukar använda den till att ösa ut ren tvätt i (som förhoppningsvis ska sortera sig själv in i rätt garderob..).
Kram!

2005-12-08 @ 22:04:01
URL: http://agnesoanton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback