Talangjakten är över!

- Jag är Agnes. Pappa vem är du?

Frågan ställdes entusiastiskt av Svea nu ikväll till avslutningen av Idol 2005. En högst angelägen och tankeväckande fråga, i alla fall i en 6-årings värld (i vilken tomten fortarande är en snäll, rödklädd, skäggig farbror som kommer med länge efterlängtade julklappar och inte ett alkoholstinkande pedo-äckel som står skjutredo med AK-4an utanför närmaste bank). Måste dock erkänna att nyfikenheten finns här med, i min 28-åriga inte fullt lika oskuldsfulla tillvaro.  
Vem skulle L vilja vara i Idol 2005?
Min
gissning.

Själv har jag inte varit något vidare intresserad av denna omgång, har strö tittat lite när den ändå har rullat i bakgrunden (läs: L och Svea suttit fastklistrade framför TV:rutan). Trots det måste jag ändå medge att jag drogs med av kvällens final och blev smått upprymd när Agnes blev framröstad som vinnare. Ett halleluja moment! (uttryck myntat av Kishti Tomita)

Sökandet efter morgondagens popstjärna har nått sitt slut. Nu kan vi äntligen pusta ut och i lugn och ro bekvämt luta oss tillbaka och njuta av den stundande julen (sades med en viss ironi i rösten).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback