Tvär och egensinnig är bara förnamnet...

...i övrigt så är han hur mysig som helst vår Sturebror och idag firar han sin första namnsdag. Men vad är en namnsdag utan presenter? Ingenting...så för att råda bot på den saken inhandlades två super läckra tröjor från Katvigs nya höstkollektion.

Spana in dessa...
Katvigtröjor
...är de inte snygga så säg!

Men vad betyder då Sture?
Jo, Sture är ett fornnordiskt tilltalsnamn för den som var tvär och egensinnig *s*. Sture var mycket populärt när de män som nu är mellan 60 och 80 år gamla föddes. Det gör att namnet är mycket ovanligt som tilltalsnamn i dag. Det är bara någon enstaka pojke som får Sture som tilltalsnamn varje år.
Är han inte alldeless unik och speciell vår Sturebror!

Ett stort grattis till dig, min älskade Sture, på din allra första namnsdag! Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har många fina och minnesvärda namnsdagar framför dig....
/Din lilla mamma

Kommentarer
Postat av: Humla

Din otäcking... fresta mig sådär jag har inte råd att kika i din blogg! *asg* Hu nu dreglar köpdjävulen ohejdat här... *s*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback