Barista Buscilla

En välbekant doft sprider sig i köket. En fyllig arom letar sig in i näsan och sänder signaler vidare till hjärnan, som redan är i full aktivitet. Ljudet av tunga, svarta droppar som slår i glaskannans tomma botten når örat. Ljudvågor som försätter tumhinnan i vibration. Kompressionen av hett vatten fyller rummet med vattenånga. Temperaturen stiger. Små svettpärlor bryter fram i pannan och torkas bort med handryggen. 

Koppen förs mot läpparna i ivrig väntan på att smaksinnet skall reagera på den kemiska substansen. En känsla av värme sprider sig i kroppen i takt med att den heta drycken lämnar munhållan för vidare färd ner i djupet. Förnimmelser om det goda i livet. En lidelse skapad ur en mörkrostad böna.

Dessvärre delar jag inte denna folkliga passion. Är ingen kaffedrickare. Koffein är beroendeframkallande. Jag vill inte vara beroende. Så det där med crema, rostning, kaffebönor och bartryck har därmed ingen effekt på mig. Det har däremot orange plast från 70-talet. 

Mitt senaste svärmeri; en ångande, het 70-talist med ett tilltalande yttre och vars främsta förmåga sitter i bartrycket.
Image Hosted by ImageShack.us
Gaggia och La Pavoni släng er i väggen och bana väg för Hugin...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hehe, samma färg som min UJ ;) hihi!

Kaffe är ju ljuvligt, Cecilia! Känner preis så som du beskrev, mitt kaffe blev just klart i köket! *rusar dit* :))

Kramen från Luleå

Postat av: Lo i Oxford

Och du har samma burkar som min mamma som jag har forsokt att bli agare till, men misslyckats hittills. En dag.... *drommer mig bort om gron plast*

Laste med fortjusning om Bliw nypafodelse! Tack kara internet- van for uppdatering pa designfronten da jag befinner mig pa annat hall. Daremot kan jag meddela att det finns massor med intressanta mobler (Skandinavisk 50- och 60- tals design) att fynda pa loppis har, men eftersom jag har restrektioner pa hur mycket baggage jag far ackumulera kan jag icke medbringa dessa till vare sig till England eller Sverige. Livet ar orattvist!

2006-03-12 @ 02:49:35
Postat av: Sara

Tjusig sak!! Hur blev kaffet?
Fast jag gillar min Gaggia också... ;-)

Kram, Sara

2006-03-12 @ 08:26:41
URL: http://neonglitter.blogspot.com
Postat av: Buscilla

Camilla: nä, rena rama rävgiftet :-)

Lo: orättvist så det förslår. Din stackare, som ett barn i en leksakaffär, SE men INTE RÖRA...*huva*...

Sara: enligt experten här hemma helt klart drickbart och har potential att bli bättre. Övning ger ju färdighet...

2006-03-13 @ 09:05:33
URL: http://buscillas.blogg.se
Postat av: binks

kikar in på besök - julibarn på AFF o sjalbarn :) Jag blev oerhört kaffesugen - usch, bara att medge att man är slav under giftet !!!!

2006-03-14 @ 15:07:23
URL: http://binks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback