Årets ljulklapp 2005?

2004 års julklapp, Platt-TV:n, har efter noggranna konjunkturprognoser och djupgående trendanalyser fått ge vika för årets hetpotatis, pokersetet, som enligt HUI (Handelns utredningsinstitut) spås lysande framtidsutsikter. Men medan speldjävulen hemsöker stora delar av svenska folket vill jag slå ett slag för denna:
Årets julklapp
En fjärrkontroll från förra seklets andra hälft. Välfungerande än idag, men har efter sin återuppståndelse fått ett nytt användningsområde. Jag är så djärv i min åsikt att jag vågar tillstå att den kan uträtta mirakel. Den ser kanske inte mycket ut för världen, men denna prylarnas pryl har fått såväl Svea som Sture att ivrigt ta sina första stapplande kryp.

HUI har ju haft fel tidigare. Vem har en bakmaskin i sin ägo?

Någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback