Helvetet på jorden

Idag är en sådan där dag då jag önskar mig någon annanstans. Jag vill plocka fram de röda skorna, slå ihop hälarna tre gånger och önska mig långt, långt bort.
Sneglar frustrerat på klockan. Kvart i tolv redan och inte en matbit i magen. Får hoppa över frukosten och satsa på lunch istället. Tick, tack, tick, tack, tick, tack...klockan går och går och går och går och går och går... Men vart tar tiden vägen?
Tänk om dygnet kunde ha 48 timmar istället för sina 24! Tänk om jag kunde ha 8 armar istället för mina 2!

Ansvarets börda tynger mina axlar och skuldkänslorna kröker min arma rygg. Bör hinna med så mycket nu när man är "ledig". Har ju all tid i världen men får ändå ingenting gjort. Står och stampar på samma ställe medan kraven sliter mig sönder och samman. Jag är en odugling!

Befinner mig i ett katastrofområde. Mitt i epicentrum av en jordbävning som mäter minst 10 på richterskalan. Det är prylar precis överallt. Jag tar upp en sak, tittar på den, bollar den lite mellan händerna medan jag funderar på vart den hör hemma. Ställer sedan ner den på en närstående yta. Och så fortsätter processen tills jag tömt en yta och fyllt en annan. Sakerna försvinner inte utan byter bara plats med varandra.
Tvätthögarna lever sitt eget liv och dammråttorna växer och frodas. Städning är ett minne blott! Golvmoppen vi köpte härom veckan står ouppackad och oanvänd längst in i en garderob. Hade väl någon sorts vision om att vårt hem skulle bli så där reklamfilmsskinande rent bara vi köpte den där moppen.

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete, sägs det. Men vad händer om man har ett skitigt helvete då?

Kommentarer
Postat av: Katper

Ja, vet precis hur du känner dig och bor man på 44 kvm så känns det ibland som att man vill slå ut väggarna.......
Imorgon blir säkert en bättre dag, efter regn kommer solsken!!!

Postat av: cecilia

Här är en till frustrerad småbarnsmorsa som suckar och sliter sitt hår igenkännande!

2005-11-02 @ 21:51:58
URL: http://familjeliv.blogspot.com/
Postat av: Humla

Been there, done that! Du vet väl att städa när man har småbarn är som att skotta medans det snöar! Om det är nån tröst är du inte ensam... och det kommer en bättre dag!

Kram!

2005-11-05 @ 09:57:40
URL: http://mammahumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback