Jag ser det snöar...

Jag ser det snöar, det var väl roligt. Hurra!

Här i huvudstaden vaknade vi till en vit morgon. Ja, inte en vit som i "fri från alkohol" utan en vit som i "det har snöat hela natten"-morgon och snön har sedan dess, bokstavligt talat, vräkt ned. Nu råder inga tvivel längre, vintern är kommen...

Upptäcker dock till min stora fasa att min fina gamla vagn inte byggdes för nordlig kyla och snöoväder. Hjulen tjorvar ihop sig och låser sig under vagnen. Tur att det är halt ute så att vagnen kan fungera som släde!

Det sägs att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder. 
påpälsad
Beskåda en påpälsad Sturebror!

Till Sveas stora förtjusning bjuder morgondagen på pulkafärd till skolan.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vicken mysig bild på sturebror! Manne har likadan mössa som sture, fast långkallingar *skratt*

Ang din fråga i min blogg, den största bocken bruse åt upp smulorna från golvet i den stunden ;) Rån-krig brukar innebär småsmulor förstod största bocken!

Kram Milla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback