Tandsprickning

Tisdagen börjar som en helt vanlig dag och fortsätter som vilken dag som helst. Men vid middagen upphör dagen att vara vanlig och blir istället ovanlig.
Sture greppar mitt finger och stoppar det i sin mun, precis som vanligt. Men eftersom det inte längre är en vanlig dag, känner jag inte bara det mjuka fuktiga tandköttet utan även något vasst. Vad är detta? Stoppar in Stures jättegap under lampan och visst...första risgrynet har sett dagens ljus...

Vaddå? Ställer mig helt frågande till detta. Är han inte alldeles nyfödd? 
Det är kanske är läge att ändra inställning. Kommer nog inte undan som nyförlöst längre!

I egenskap av förälder anser jag detta vara ett mycket minnesvärt ögonblick eller i folkmun även kallat "KODAK-moment". Fotografi-konst i all ära. Beskåda detta:
tand
Menar ni att ni inget ser!


Kommentarer
Postat av: Petra m Viggo & Malte

Haha du e för rolig du! Jag visst känns de som om de är nyfödda.. Men det är de inte... *suck* Snart springer de omkring.. Fy vad fort det går! KAN NÅN STANNA TIDEN!!??

Postat av: Humla

Absolut ett KODAK-moment... även om det syns vääääldigt dåligt *s*, men känns desto mer!

Usch ja vad stora de har blivit våra små gryn...

2005-11-23 @ 22:20:10
URL: http://mammahumla.blogg.se/
Postat av: Mia

Såklart att jag ser den. Min dotter har en precis likadan och det är ju solklart att den syns! Kram från oss

2006-03-20 @ 14:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback