Lugnet före stormen!

Kan meddela att tummen äntligen har åkt ur. Kartongerna är numera rensade och sorterade. Med nöd och näppe lyckades jag hålla tidsplanen. Hade fått "deadline" 1 oktober av min kära make. Behöver jag berätta att lördagsmorgonen inte spenderades i sängen, utan någonstans under de stora kläddrivorna som invaderade hela vårt hem.

Resultatet blev över förväntan. Lyckades i min iver tömma hela 7 kartonger av 14, vilket är 75% mer än utlovade 4. Bilen fylldes till bristningsgränsen med kläder att lämna vidare till
Myrornas .  

Här har ni en kvinna med näsa för affärer.
- Om ni får 17 påsar med knappt använda kläder samt 1 låda med husgeråd av mig, så köper jag det där fräcka brun/oranga nattlinnet för 50 kronor utav er. Deal?
Klart som korvspad att man inte kommer ut tomhänt när man ändå är på Myrornas.

Och resultatet....


Ja, döm själva!
Sömnig
"Sömnig humla på sommaräng"

En samvetsfråga!
Ska man ha rent samvete nu när man har kasserat mängder och åter mängder av nästintill nya kläder och prylar bara för att man lämnar dem till insamling?
"Man kan trösta sig med att pengarna åtminstone går till ett gott ändamål." Vips så är samvetet renat och så börjar man om från början. "Fort! Skynda dig! Hoppa på konsumtionskarusellen..."

Nu har lugnet åter lagt sig och här hemma råder inte längre kaos. Inga dammråttor gömmer sig i hörnen och lägenheten doftar Ajax blomsteräng. Men imorgon är en annan dag....



och då ska HELA vår lägenhet golvläggas. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback