Förälskelse!

Jag släcker lampan och kryper ner.
Jag känner värmen ifrån Din kropp. Den dröjer sig kvar på den plats där Du först låg.
Jag hör Dina lätta andetag i mörkret.
Jag kryper närmare. Andas in Din doft. Insuper hela Dig.
Mitt hjärta slår allt snabbare i bröstkorgen.
Du är så vacker.
Med min hand smeker jag Dig, över Ditt hår, Dina kinder. Följer konturen av Din kropp.
Du suckar i sömnen.
Berusningen sprider sig som en löpeld genom hela min kropp.
Förälskelsen är total och kärleken gränslös.
Jag vet att Du snart ska vakna och hela jag längtar efter Dig. Längtar efter att Du sömnigt sträcker Dig efter mig och letar efter mitt bröst i mörkret.
Jag älskar Dig mer än livet.
Du mitt vackra barn.

- En nybliven mamma mitt i natten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback