Sådan mor sådan dotter???

En kväll som alla andra och Svea sitter med stora H&M katalogen och ringar in allt som hon vill ha. Katalogen fylls metodiskt med stora tuschringar. Sida upp och sida ner.
Allt som är rosa eller glittrar får en ring. Spindelmannengrejjorna och batmanprylarna hoppar hon över.
Hon upptäcker till sin stora förskräckelse att hon har missat något rosa på en sida och bläddrar febrilt tillbaka för att kluddra dit en liten ring. "De här tror jag inte att jag såg. Sådär ja!" säger hon nöjt .

"WOW mamma! Vill DU ha något av det här! Kanske något gröööönt?" Svea har bläddrat fram sidan med bling-blings och strass.
"Mmmmmmm..." säger mamman lite frånvarande.
"och hur är telefonnummret mamma?"
Va! Mamman vaknar upp ur sin halvdvala.
"Jag ska ringa och beställa" säger hon uppfordrande.
"Man säger bara så här: Hej jag heter Svea och jag vill beställa en pjamas-häst-tröja och pjamas-häst-byxor med många hästar på och sen trosor med två hästar på och sen några tofflor med hästar på och de ska vara rosa. Och ett nattlinne med en häst på och ett hjärta med blommor på. Strumpor med hästar på och med en fjäril och strumpor med hjärtan på och så är det...ehhm... vad heter hon...ehhhm...vad heter hon mamma?....ehhhmmm...jo, nu vet jag: Snövit! Strumpor med snövit på och med hjärtan och...."

...och där stänger mamman av och slutar att lyssna. Dålig förälder? Kanske! 
Tankarna seglar vidare och hon försvinner bort för en stund. Hon hummar och mummar när hon i periferin då och då hör..."Titta HÄR mamma", "Åhhh...den HÄR mamma", "Titta vilken FIN mamma".

"Mamma, mamma...MAMMA!!!" Hon slits ur sina tankar och är åter tillbaka i nuet. "Jag är färdig. Nu kan du ringa 0 3 3 minus 1 4 0 0 0 0."

katalog

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha! Så gör mina killar också- förutom att de ringar in precis allt med Spindelmannen och Batman! Så fult. Jag längtar tills Alessia blir större, förhoppningsvis blir det mera rosa och glitter då! :-)

Postat av: Humla

Åh ljuvliga Svea! :-) Ringde du det där minusnumret nån gång då?

Kram!

2005-09-23 @ 21:56:33
URL: http://mammahumla.blogg.se/
Postat av: Humla

Härliga Svea! :-D Ringde du minusnumret någon gång då?

Kram!

2005-09-23 @ 22:21:27
URL: http://mammahumla.blogg.se/
Postat av: Humla

Skuuumt... *s* nu dök första kommentaren upp som jag fick felmeddelande på... nåja Svea är både ljuvlig och härlig - så det så! :-)

2005-09-23 @ 22:24:11
URL: http://mammahumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback