Sömnlös i Stockholm

Vilken dag *pustar ut*.
Sturebror har knappt sovit en blund på hela dagen. Inte somnar han i vagnen, som han brukar, när vi lämnar Svea i skolan. Därefter blir det premiär besök på baby caféet i kyrkan. Tillstånd - vaket, förutom under sångstunden, då passar han lägligt nog på att sova en kort stund på min arm.

Inspirerad av alla passfoton som florerar tar jag och Min Jojo med oss Sturebror och Alexander till en fotograf. Vågar inte ge mig in i handgemäng med någon fotoautomat. Bilderna blir efter både omtagningar och retuschering jättefina. Japps, ni läste rätt. R e t u s c h e r i n g! Det skall tydligen börjas tidigt. Fotografen trollar bort både dreggel och en liten finne. "Så praktiskt," säger hon med ironi i rösten. "När ni ändå är i farten kan ni ju fixa till öronen och slänga dit en sjysst frisyr med... "

Efter vår photosession tar vi en tur förbi konsum där Arlas färdiglagade soppa inhandlas och Sture, min Sture, däckar i vagnen. Men lyckan blir inte långvarig. Så fort vi kliver över tröskeln till det välkända vaknar han och sover knappt en blund efter det. Jag vyssjar, vaggar, ammar och bär. Jag försöker till och med att ge honom napp och flaska. Vilket resulterar i en ännu mer hysterisk Sture. 

Jag lämnar det sjunkande skeppet klockan halv sex för ett välbehövligt yogapass och stackars Sten Sture har fortfarande inte sovit. Inte ens Leffes vagnprommenad fungerar när det är dags att hämta hem Svea från en kompis.

Väl hemma igen börjar jag redan i hissen att ana oråd. Nyckeln i låset....förtvivlad bebisgråt som hörs lång väg. Till min stora förskräckelse ser jag enorma krokodiltrårar rulla längs persikolena bebiskinder. Mitt mammahjärta brister. Allt vad kläder heter åker av redan i hallen. Jag fångar Sture i luften och gör en dubbel saltomortal med skruv och dyklandar i sängen.
Där ligger vi hud mot hud och med mitt ena bröst i Stures mun. Sture samlar sig och.......äntligen somnar han och snusar fortfarande gott i vår säng.

 

Kommentarer
Postat av: Humla

Vadå... du blev väl inte avskräckt för fotoautomater nu? Det var ju inte meningen! *asg*
Hoppas Stirepojken får en vilsam och lång natt... och du med! *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback