Sturemannen 3 månader

så har allas vår älskling hunnit bli ett helt kvartal. 
"Hallå! Kan nån vara vänlig och dra i bromsen. Det går för fort, jag hinner inte med..."

Var på BVC igår. Det var dags för obligatorisk vägning, mätning och vaccination. Jag kom en timme efter avtalad tid och förstod inte varför vi aldrig blev uppropade. Som tur är har vi världens bästa BVC sköteska som tog emot oss på sin lunchrast. "Tack snälla Ingegärd!"
Det konstateras att Sture har gått upp ETT kilo sen sist. Inte konstigt, med tanke på att han äter sig igenom hela nätterna. L tycker att vi ska truga lite mer med nappen så att han slipper den där extra bilringen som snuttandet ger.
Vaccineringen gick smärtfritt (!). En skvätt tårar kom, men det var inget som inte gick att avledas med lite pussar och kramar.

Sture 3 månader (inom parantes 2 månader)
Vikt 7185 gram (6265 gram)
Längd 63,2 cm (61,1 cm)
Huvud 42,1 cm (41 cm)

Kan tillägga att Svea var 7,5 månad när hon vägde lika mycket, fast då var hon å andra sidan hela 67 centimeter lång och ståtlig.

Vad ska det bli av våran lilla tjockis korv?

Kommentarer
Postat av: Petra

Tror att det blir en bra pojk av Sture! Mina gossar är oxå stora.. och Viggo är rätt normal nu, om jag får säga det själv ;) Det är bra att ha lite att ta av ;)
kram
Petra

Postat av: Tina

Hej,
vad fint du gjort, jättekul att läsa och kolla runt! Grattis Sture i efterskott till 3 månader. Lova blir 5 mån på måndag, går rasande fort. Jag väntar med spänning på paket från Trendbaby, har beställt lite kul till båda barnen. Albin har verkligen växt under sommaren så han behöver lite nytt.
Borde gå till sängs nu för jag ska upp 05.30 och åka till Götet på jobb. Ska bli kul men jag är lite "pirrig"...och har seperations ångest från Albin. Ja ja det är alltid bra att åka bort och få längta efter sina två grabbar hemma.

Ha det så gott och krama de dina

/Tina

2005-09-21 @ 21:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback