Historien om någon

Jag minns denna spänningsfyllda och nervkittlande historia från min barndom. Den stundom (!) rätt så nyfikna och transportabla 7-månadersbebisen påminner mig nämligen alltsom oftast. Byt bara ut den lilla kissemissen som nyfiket tittar fram ur den blå vasen mot vår Sturebror så har vi ett perfekt plagiat.

Toalettrullen i badrummet får agera röd ulltråd och följer vi den så kan vi vara nog så säkra på att finna vår gäst.

Vår väg korsas av våta fläckar på golven och högar av annat odefinierbart (!) slag, omkullvälta blomkrukor, pallar och stolar. 
"Någon har ställt till med en väldig röra på golvet!"
nerdragen blomkruka
I köket är innehåll i skåp och lådor utrivet och granskat i mista detalj.
Någon ertappas!
Någon är ertappad
Leklådan står gapande tom och leksakerna är strödda för vinden. Dreggeldrypande kontakter är dragna ur sina jack och fjärrkontrollen återfinns under badkaret. I slutet av vårt sökande finner vi en kullvält papperskorg.
"Finns det något mer i "den", tror du?"
kullvält papperskorg
Här upphör dock likheten med originalet från 1951 att gälla. Den numera massiva 9 kilos bebisen förmår inte slinka ner i den, utan nöjer sig helt sonika med att tömma den på dess innehåll.
"Men vill du veta något mera, så får du fråga honom själv."
Någon

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men åh!! Härliga StureBror! Fatta vad han hinner *s* Å jag kan knappt fatta hur stadig han är, värsta stå-killen juh!

Tänk Cecilia, bara TVÅ fnuttiga dagar kvar ni!!!!
Jag anmäler som som väskbärare ifall ni behöver, helt ideellt! *garv*

Kramen från Luleå!!

Postat av: Malin m Johan

Heja heja!
Vad dom kan hitta på under bara en kort tids framfart. Men nu far ni snart. Ha det så jätteskönt och hitta gärna ett internetcafe nånstans så att du kan rapportera.

2006-01-25 @ 09:58:30
URL: http://malinska.blogg.se
Postat av: cecilia öhrn

hahah! Det var roligt. Originalet läser vi flitigt här hemma!

2006-01-25 @ 12:23:51
Postat av: AnnaH

Alltså, jag är så imponerad av din kille! Vad han kan! Min lille sitter fortfarande stadigt förankrad på sin rumpa (vilket förvisso har sina fördelar..).
Boken om Någon läses ofta och gärna här hemma! Agnes sitter blickstilla varje gång trots at hon kan den utan och innan. Kram!

2006-01-25 @ 15:52:15
URL: http://agnesoanton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback