*sekretesstämplat*

Fem saker ni inte visste om Buscilla (+bonusmaterial)

...och förmodligen aldrig skulle ha fått reda på om det inte vore för det
här. En enveten, gul-svart, liten Humla har givit mig en utmaning och det åligger mig att fullgöra denna...

"Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ned i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade."

- I tio minuter står det alldeles stilla. Mitt huvud är alldeles blankt och tomt. Jag har helt enkelt inga ovanor eller egenheter...*s*...men efter ytterligare ett par minuter kan jag inte sluta skriva...

Håll i er!

*trumvirvel*


1. Jag kan borsta tänderna i flera timmar, i sträck... till en viss familjemedlems stora förtret. Om jag mot förmodan somnar (vilket händer alltför ofta nuförtiden) utan att borsta tänderna, känner jag mig alldeles sunkig och läskig och....ja, nästan bakfull dagen efter *ler ett bländvitt stomatolleende* (hrmf...nåja, man har väl rätt att försköna lite).

2. Jag har en förmåga att prata för HÖGT, för fort och för m y c k e t... gärna om oväsentligheter. Sedan får jag jordens ångest över att ha "pratat sönder" personen i fråga.

Här kommer ett riktigt intimt och snaskigt avslöjande...


3. Jag måste alltid, i möjligaste mån, duscha efter jag har gjort "det stora" eller, för att uttrycka mig i klarspråk, gjort nummer två, lagt en kabel, tömt tarmen, skitit...eller rätt och slätt bajsat. Tydligen är det något som ligger i familjen...

4. Jag har en pedantisk ådra (något som jag bearbetar och just nu är tämligen latent pga trötthet och ointresse) och en inneboende passion för sjukhusmiljöer. Det är så underbart kliniskt...och rent...och så doftar det så där ljuvligt gott av diverse hypereffektiva rengöringsmedel, som det bara kan på ett sjukhus.
Min såkallade städmani har medfört att jag tidigare aldrig kunnat bjuda hem gäster spontant utan att först damsuga, sanera badrum (badrummet och köket är områden i en lägenhet där det ALLTID bör vara rent och fräscht), putsa speglar och..ja, allt annat man kan tänkas komma på i stundens ingivelse. (*viskar* det har förekommit tillfällen (japp, plural) då jag har torkat bort smulor från bordet medans gästen fortfarande äter) Men nu råder här andra tider...(eller vad säger Du min älskade?) 

5. Jag är en iakttagare. Jag älskar att iaktta människor. Jag studerar kroppspråk, granskar klädsel, tjyvlyssnar på samtal. Jag skärskådar, synar, rannsakar och betraktar... På tunnelbanor och bussar, på restauranger, i matkön, i damrummet...tja överallt. Man skulle kunna säga att blängsylta med tittsås är en stående rätt på min meny.
Min kära make, som förövrigt tycker att det är oerhört pinsamt bara att andas bland folk, tycker att det är nog så besvärande och genant när jag under någon av våra enstaka (ja, det händer inte alltför ofta längre. Undrar just varför...?) restaurangbesök stirrar ut personerna vid bordet brevid, nästan ifärd med att dra dit stolen, och skrattar när de skrattar och gråter när de gråter... Men inte stannar det vid det, för sedan måste jag berätta för min man, som förövrigt sitter brevid och upplever exakt samma sak, precis vad som sägs och händer hos grannbordet...vilket för oss tillbaka till egenhet nummer två, det där med att prata för HÖGT och så blir situationen genast avsevärt mycket mer genant och besvärande...

Bonusmaterial

Ingen ovana eller egenhet kanske, men...

6. I morse gjorde jag en hiskelig upptäckt. Jag har haft samma hårborste i 10 (!) år. Det är sant! Var tvungen att räkna efter, då jag till min stora fasa upptäckte en stor spricka i den. Inte så märkligt egentligen, med tanke på dess förnäma ålder *torkar en separationsångestens tår*.

Så, kära bloggläsare, har vi nått utmaningens sista punkt. Där jag envåldigt väljer och vrakar bland presumtiva utmanare *mohaha, mohaha* och...jag utmanar följande bloggare: Neonglitter (för den goda grannsämjans skull *s*), KatarinaMilla, personen bakom mammaliv (välkommen tillbaka) och Petra.

Då återstår bara ett Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag antar utmaningen. Ska bara få i mig lite kaffe först. Men vad ska jag skriva?? Vi verkar ju vara väldigt lika, jag skulle kunna kopiera din lista rakt av. Förutom bonusmaterialet med borsten- jag köpte en sprillans ny när vi flyttade hit! :-) Ok, snart kommer mina svar.
Ja, jag fikar gärna snart!!
Kramm Sara

Postat av: Humla

Tack för den... det var kul att läsa! Punkt 2 kunde gälla även mig... men aldrig aldrig punkt 4! *asg*

2006-03-10 @ 13:44:02
URL: http://www.mammahumla.blogg.se
Postat av: Petra m Viggo & Malte

Hehe vi är rätt lika du och jag.. Jag är oxå en såndär stirrare..Vilket Nicklas oxå hatar.. sen är det ju det där med tandborstningen.. och din andra punkt stämmer oxå rätt bra på mig... :)

Sen har jag ju redan blivit utmanad... och jag har inte så mycket att tillägga :D http://humlan54.blogg.se/300106220608_301.html

kram

2006-03-10 @ 13:48:12
URL: http://humlan54.blogg.se
Postat av: Buscilla

Sara: ser med spänning fram emot rapport :-)
Tack för idag!

Humla: Tror att många känner igen sig i punkt nummer två faktiskt. Din första punkt kunde även gälla mig. Men jag kunde ju inte skriva samma som du ;-)

Petra: Aha...se det hade jag missat. Tack för en kul läsning.
Eltanborsten har gudskelov åkt ner i en låda, annars hade jag nog varit en frånskild tvåbarnsmor vid det här laget :-)

2006-03-10 @ 16:16:57
URL: http://buscillas.blogg.se
Postat av: Esmeralda

Du, jag klår dig med hästlängder när det gäller hårborsten! Jag minns exakt när jag köpte min älskade borste, nämligen på väg till Norge på klassresa när jag gick i 6:an! Det var 14 år sedan...

2006-03-10 @ 19:06:59
URL: http://esmeralda.blogg.se
Postat av: Buscilla

Esmeralda: Vik hädan...jag har mött min överman, eller kvinna...*s*

2006-03-10 @ 19:46:22
URL: http://buscillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback