Landat

Efter en 10 timmars lång flygresa har vi återigen landat i huvudstädernas huvudstad, Bangkok. Känslan av att aldrig ha lämnat Thailand infann sig så fort hettan slog emot oss. Än en gång får vi uppleva den genuina vänligheten i denna myllrande asfaltsdjungel. 

Levnadsnivån på boendet är lite sämre än väntat på ett till synes ganska flott hotell, men det totala intrycket höjs rejält av det centrala läget med en egen igång till ett av Bangkoks komunala färdmedel, Skytrain. Något som underlättar enormt när ett åskande oväder drar fram eller en tvåbarnsfamiljstornado fullt utrustad med överfulla kassar i alla dess slag. 

Efter ett dygn på Thailändsk mark vi hunnit med Asiens största marknad (eller världens största i sitt slag?!), shoppingcentran, sushi middag och ett obligatoriskt Dunkin' Donuts besök. Toppa det med för lite sömn, trötta ben, en understimulerad 6 åring, en feberhet blivande 1 åring med på tok för mycket spring i benen samt några skurar regn med tillhörande blixtar och dunder så är ni helt ajour med familjen Buscilla. Måhända att det låter alldeles förskräckligt, men vi kunde inte vara mer lyckliga i skrivande stund!!!!!
Image Hosted by ImageShack.us
På återseende!

Kommentarer
Postat av: JENN

Åh men det är ju alldeles underbart att ni är tillbaka där ni trivs.
Ha det nu toppen skönt o så kikar jag in här o uppdaterar mig lite o drömmer mig bort.. snart igen !

KRAM!!

Postat av: Lo i Oxford

Funderar om jag ska bojkotta din blogg nu ett tag framöver ;-)

Underbart att ni är tillbaka i värmen. Bada och sola lite från mig med. Själv längtar jag efter Oz och Fiji så jag kan döööööööö.

2006-05-16 @ 20:38:16
URL: http://lo.blogg.se
Postat av: Katper m Tindra

Å det låter verkligen härligt!! Hoppas att ni får en toppenvistelse!!!

Kram Katarina å Tindra

2006-05-16 @ 20:44:06
URL: http://tindrakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback